Friday, July 24, 2009

BU NE PERHİZ, BU NE LAHANA TURŞUSU:(


Geleceği hakkında kaygılanan, siyasi gerçeklere duyarlı, bilinçli bir toplum olduğumuza inanmak istiyorum. Ama kabul edemediğim başka bir taraf da var, beni çok hayal kırıklığına uğratan. Her gün aynı iç bayıcı magazin haberlerini ilk kez duyuyormuş gibi seyreden seyirciler, en çok izlenen zaman aralığına ünlü divanın uygunluğu tartışılır evlilik haberlerini koyup bunu millete şakşaklatan yayıncılar, sürekli eşini aldatıp neredeyse bununla övünecek olan sanatçılar!!! Bu mudur bizim geleceğine umut bağladığımız milletimiz. İnanmak istemiyorum. Bir de muhafazakar geçiniriz. Herkesi ayıplamayı biliriz, töre cinayetleri gırla gider, örf adet bilmişiyiz. Reklamları beğenmeyiz şikayet ederiz, bazı filmler ahlak dışıdır bizim için, hemen RTÜK’e başvururuz. Televizyonda sigara içilen sahnelerde sigaranın olduğu yer sansürlenir, ne de olsa çocuklara kötü örnektir. Ahlak polisi, günah düşmanıyız hepimiz. Ama gel gelelim, kim kimin sevgilisi, kim kimi kimle aldatmış pek iyi biliriz. Sapıklık alıp başını gitmiştir. Dedikoduya bayılırız, birbiriyle kapışanları ağzımızın suyu aka aka izleriz. O yüzden anlamıyorum ben bizim milletin değer yargısını, ahlak anlayışını. Bir filmde öpüşen bir çift ya da içilen bir sigara mı bozar çocukların ahlakını, yoksa ünlülerin selülit yarışıyla, uygunsuz evliliklerin sevgi yumağı olarak tanıtılması, programların ana konusu yapılması mı? Sonra yok ahlak bozuldu, yok insanlık aldı başını gitti diye bağırmasın hiç kimse. Bu yakınmalar bana kuru gürültüden ve biraz da iki yüzlülükten başka bir şey gibi gelmiyor çünkü.

Related Posts with Thumbnails