Saturday, December 27, 2008

2009 'u BEKLERKEN


Yine ne olduğunu anlamadan bir yılı daha bitirdik. Zaman o kadar çabuk geçiyor ki, bırakın saatleri günleri, yıllar nasıl bitiyor anlayamıyoruz işte. 2000 yılları uzay çağı gibi gelirdi eskiden, alakası yokmuş. Yok teknoloji had safhada, imkanlar derya deniz ama yine de kendimi farklı bir boyutta hissetmiyorum şimdilik. Bulunduğum boyuttan son derece memnunum, yok öyle uzayda gözüm falan:) Şimdi yeni yılımız 2009. Yitirmeye hiç de niyetimiz olmayan umutlarımızla, kucak açtık bekliyoruz. Peki siz nerede bekliyorsunuz bu yeni yılı? Biz şahsen bir arkadaşın evinde bekleyeceğiz. Zaten o da bir parti fikriyle gelmeseydi, biz kendi evimizde televizyon karşısında yayılarak beklemek niyetindeydik. Bizim eve de yakın zaten, yeni yıla merhaba trafiği de çekilmeyecek. Arkadaşım beni tepelemeyecek olsa eşofmanla gideceğim ama kural kesin, yeni yıla yıla şık ve bakımlı girilecek. Üniversite zamanlarında hangi akla hizmetse, yılbaşında dışarı çıkmayı çok mühim sanar, genel olarak da izin koparamadığım için kös kös evde oturur, dışarı çıkamadım diye içlendirdim. Ne şaşkınmışım. Bir kaç kere çıkma şerefine!!! eriştiğim sonraki bazı yıllarda da aslında olayın çok da bir özelliği olmadığını gördüm. Hatta eğer dışarıda geçiriyorsanız bu geceyi, yılın en kazık, en bulaşık gecesi olduğu da söylenebilir. Bir kere 3 liralık yer 10 lira falandır. Trafik kilittir. Kendini sağa sola atan, trafikte canavarlık yapan bu kadar çok sarhoş insanı ancak bu gece bir arada görebilirsiniz. O kadar çok para döküp, süslenip püslenip bir yerlere gidince de insan kendini eğlenmek zorunda hissediyor. Ne kadar çok sıkılırsanız, o kadar çok eğlenmeye çalışırsınız. Ve olay iyice içinden çıkılmaz bir sıkıntı yumağına döner.Yanı uzun lafın kısası yılbaşında evde oturmak en güzelidir, en temizidir. Bir de eve yeni yıl havasını bir kaç noel baba figürüyle, bir çam ağacıyla falan yansıttıysanız tadından yenmez. Bunlar gavur adetleri diyenlere de katılmıyorum ben şahsen. Eve yeni bir hava, insana değişik bir neşe verdiğini düşünüyorum. Çarşılar, alışveriş merkezleri de aynı şekilde. Her ne kadar o dekorlarla insanı alışveriş tuzağına düşürümeye çalışsalar da, yine de insanın hoşuna gidiyor. O süslerin içerisinde gezdikçe gezesiniz geliyor. Mesela ben alışveriş için değil, sadece içim açılsın diye bütün gün gezebilirim. Neyse... Her nerde karşılıyor olursanız olun sevdiklerinizle birlikte güzel bir yılbaşı günü, sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum. İyi hafta sonları...
Related Posts with Thumbnails