Tuesday, January 6, 2009

BABA GERÇEĞİ



Babalık, kızın evlendiği zaman boyut değiştiriyor sanırım. Zaten lokum olan baba daha da bir lokumlaşıyor, zaten düşkün olan baba düşkün ötesi bir hal alıyor. Babası kendisine çok düşkün olmayanlar için de, herhalde hayatları boyunca babalarının onlardan sakladığı şefkatin, kızını istemeden de olsa koruma iç güdüsüyle katlanarak artması şeklinde gözlemlenebilir. Tabi bir başka babasal avantaj da, kayınpeder sahibi olmanız. Sizinki de benimki gibiyse iki babanız olması son derece normal, hem de aynı derece de mutluluk verici. Benimkine geri dönecek olursak; benim babam lokumdu da, evlenmeye karar verinde daha da bir lokumlaştı, şimdi en üst seviyelerde. Eşim ona çok benziyor da neyse ki, kızım kızım olduğu kadar damadım da damadım şeklinde bir durumu da var. Kimi zaman pabucum dama atılıyor gibi hissetmiyor da değilim. Komik ama seçimimi farketmeden babamın bir kopyasından yana kullanmışım, yavaş yavaş anladım. Burçları aynı olduğu kadar huyları da aynı. Kızların babalarına benzer erkekleri seçtiklerini duymuştum. Bunun nedeni de şuymuş: Kızlar babalarıyla iyi anlaşıyorlarsa, onlara benzeyenleri seçerlermiş. Arası iyi olmayanların ise bu şekilde belirli bir tercihleri yokmuş. Babamla çatışmadım diyemem. Çok söz dinleyen, başına buyruk olmayan, munis bir tip olduğumu söyleyemem. Kızdığım tarafları da olmuştur kimi zaman. Sözünü dinlemediğim, fikrini sorsam da yine başıma dikime gittiğim zamanlar oldu. Fikirlerim çatıştı, haklı gördüğüm zaman da oldu, haksız gördüğüm zaman da. Ama farkında değilmişim, ben babamla çok iyi anlaşıyormuşum. Kızsam da bana batmıyormuş uyuşmayan taraflarımız. Başımın dikine giderken, en doğru şeyin kendi fikrim olduğunu zannederken, aslında içten içe hep onun onayını almak istermişim.Bunu biraz geç anladım ama neyseeee….O yüzden bayanlar seçimlerini şöyle bir gözden geçirirse, belki de genel tabirle çocukluklarına dönüp:) babalarıyla ne kadar anlaşabildiklerini anlarlar. Belki çok anlaşabiliyorsunuz zannederken hiç anlamıyorsunuz birbirinizi. Belki de benim gibi sandığınızdan daha uyumlusunuz… Bir bakın, sonuç şaşırtabilir.

Related Posts with Thumbnails