Tuesday, February 24, 2009

HEDEFİN KADAR



Aslında hayat demek bir hayalin peşinden koşmak mıdır? Herkese bahşedilmiş hedefler vardır da, o yüzden mi yaşıyoruz? Bana biraz öyle geliyor. Bazen de hiç de hedefimiz gibi olmayan şeylerin peşinden koşuyoruz, olmak istemediğimiz şeyler oluyoruz. Memur, ev kadını, doktor, mühendis, müdür, falan filan. İsimlerin başına eklenen öneklerin çok da bir anlamı yok bana kalırsa. Müdürsündür de hiç hoşuna gitmiyordur belki insanları yönetmek, memursundur da sırtına çantayı alıp kaçmak istiyorsundur. Ev kadınısındır belki, balerin olmaktı tek hayalin. Ama bir insan her sabah istemediği bir şeyi yapmak için uyanıyorsa, aslında hayalinden de bir adım daha uzaklaşıyordur. Her gün biraz daha çok. Enerji tükenmez bir kaynak değil ki, ömür boyu bitmesin. Boşa harcamamak lazım. Zaten herkes hedefi kadardır, o hedef kadar enerjisi vardır. Hedeflediği yere ulaşmak için koşabildiği kadar güçlüdür, o hedefe ulaşmak için yapmayı akıl ettikleri kadar zeki, alabildiği riskler kadar cesur, zorluklar karşısında takındığı tavır kadar soğukkanlı. Bunlardan ne bir eksik ne bir fazla. Fakat tüm toplanan özellikleri başka alanlarda heba ettikçe, esas harcanacak şey için elde ne kalacakki. Kala kala yorgun bir beyin ve yorgun bir kafa, hızlıca geçmiş koskoca zaman ve en fenası da hayal kırıklığı. Şimdi benim bir hedefim var mı diye bir düşünün bakalım. Asıl enerjimi akıtmak istediğim, hayatımın asıl anlamı, bu yorgun günlerime neşe katacak bir meşgale. Yok demeyin sakın, hayat demek hedef demek. Ben de orası için yazıp duruyorum yıllardır, elbet ulaşacağım:)
Related Posts with Thumbnails