Wednesday, February 18, 2009

KISKANCIN FENDİ



Ben bunun şakasını yapardım da meğersem doğruymuş. Kadınların madem kapanmak gibi bir yükümlülüğü olduğu söyleniyor, bence erkekler de kapansın diyordum. Hele de bu fikir kıskanç bayanlar için de birebirdir. Sevdiği kadının saçını, yüzünü, gözünü diğer erkeklerden sakınan erkekler nasıl örtünmesini isterler sevdiceklerinin, bizim de erkeğimizden kapanmasını talep etme hakkımız olduğunu düşünüyordum. Ne de olsa ortalık densiz kız dolu, sevilen biricik erkeğin gözünü, kaşını o kızlardan sakınmak da bizim hakkımız değil miydi?:) Ama bunu gerçekleştirebilmek için biraz yol katetmek , Orta Afrika ülkelerinden Nijer’in kuzeyine gitmek ve orada yaşayan Tuaregler’ e katılmak gerekiyor. Tamamı Müslüman olan bu toplumda kadınların tersine erkekler örtünüyormuş. Üstelik de sadece gözleri açık kalacak şekilde. Bu topluma mensup erkekler delikanlılıktan itibaren örtünmeye başlayıp, yüzlerini ölene kadar aileleri dahil kimseye göstermiyorlarmış. Fakat örtünmelerinin nedeni dini inançlarından değil, atalarının geçmişte çölde yaşamalarından kaynaklanyormuş, çünkü ataları eskiden ticaret yapanlara deve kervanlarıyla öncülük ettiklerinden çöl kumlarından korunmak için yüzlerini örterlermiş.Yani onların kendilerini arsız kızlardan sakınmak gibi bir niyetleri yok belli ki, ama yine de yüzlerini aileleri dahil kimselere göstermiyor da olsalar, gözleri gözüküyor. İnsan isteyince gözleriyle, yüzüyle yapabileceğinden daha fazla şey ifade edebilir. Benim önerim ise daha acımsız, tamamen peçe takılmasını öneriyorum:)
Related Posts with Thumbnails