Tuesday, April 7, 2009

FARKLI YAŞAMLARA TAKILMAK


Çevresi geniş olmak ne demektir? Başka birisinden 3-5 insan daha fazla tanımak çevresi geniş mi olmaktır? Aslında hepimizin çevresi çok dar. Kısıtlı bir ortamda yaşıyoruz. Kendimiz gibi insanlarla birlikteyiz. Yaklaşık olarak aynı maddi düzeye sahip, aynı mekanlara birlikte çok rahat girip çıkabilen, benzer aile özellikleri olan, benzer okulları bitirmiş insanlarla vakit geçiriyoruz. Farklı insanların, farklı yaşamların olmasının üzerinde kim çok fazla duruyor ki? En fazla haberlerde, bir kaç farklı hayat izliyoruz hepsi bu. Ben farklı farklı yaşamların ve insanların olduğunu, başka dört duvarlar arasında bir sürü şeylerin olup bittiğini farklı bir şehire gidince anlıyorum. Kendi yaşadığım yerde anlamıyorum, sanki benim şehrim ben ve tanıdıklarımdan ibaretmiş gibi geliyor. Oysa hiç bilmediğim bir şehrin caddelerinden geçerken hiç görmediğim suratları, apartmanları görüyorum. Kiminin perdesi açık, kiminin kapalı. Bazıları televizyon izliyor belli ki, kimi de ışığını hafif söndürmüş. Bazı insanlar var göçebe hayatı sürüyor, çadırlarda yaşıyorlar. Buralarda yaşayanların hiç birini tanımıyorsunuz, büyük ihtimalle de hiç bir zaman tanımayacaksınız. Ama belki aynı ülkede aynı problemleri yaşadığınız için, ya da aynı popüler programları izlediğiniz için, sevgi, nefret, arkadaşlık gibi insanların ortak paydasındaki duyguları benzer yaşadığınız için, aslında az buçuk birbirinizi tanıyor da olabilirsiniz. Yani hepimiz, tanımadığımız ve tanımayacağımız milyonlarca insanla tanışıyoruz aslında. Çünkü genel olarak aynı şeylere gülüyor, aynı şeylere sinirleniyor, aynı şeylere üzülüyoruz. Tek fark yaşadığımız şehir, içinde bulunduğumuz ortam ve hayat şartlarımız. Bir dairede yanan ışıkla tanışıyoruz belki. O aile ışığını yakmış oluyor, sizin gözünüz de yoldan geçerken o ışığa takılıyor, kimler yaşıyor ki burada diye düşünüyorsunuz. Bir bakıma tanışmış oluyorsunuz.Peki bu yazıyı ben niye yazdım? Bilmem ki, hep kafama takılırdı bu konu. Başka bir şehrin yollarından geçerken hep gözüm takılır başka evlere, insanlara. Biraz garip, yok yok oldukça garip bir düşünce belki ama ne yapayım. Yazdım rahatladım:)
Related Posts with Thumbnails