Tuesday, December 22, 2009

VİCDAN KAYBOLDU ARANIYOR


Vekaletle kurban kesen bir çok dernek zan altında. Haklı yere mi haksız yere mi bilmiyorum. Bunların arasında bu sene değil ama daha önce benim de yardım ettiğim yerler var.
Neyse, biz ve üç kağıtçılık kanımızda mı var konulu bir serzenişte bulunmayacağım.
Dün akşam haberleri izliyordum da, bu dediğim konuyla ilgili olarak Diyanet açıklama yapmış, bu derneklere kurban için vekalet verenlerin eğer kurbanları kesilmemişse, kurban ibadetleri yerine getirilmemiş sayılıyormuş. Boşa da gitmiyormuş da, zekat oluyormuş.
Ya kimse kusura bakmasın da, ben görmeyeli Diyanet sevap sayaçlığına mı başladı?
İnsancıklar verilen vaatleri kaale alarak paralarını göndermişler, içlerinden kurban niyetini geçirmişler. İslam’da en önemli şey niyet değil mi? Ben anlayamıyorum artık. Allah’la kul arasına girmeye ne kadar meraklıyız. Yok bir de milleti dolandıran kurbancıların günahını üstlenecek bu millet, almayayım, alana da mani olmayayım.
HüpNot: Bak her haber izleyişimde diyorum bir daha izlemeyeceğim, yok yine izliyorum. Geçenlerde bir de kaybettiğimiz madencilerin çalıştığı madenin sahibini izledim. Böyle bir havalarda şöförlü arabasına binmeler, içeride gevrek gevrek gülmeler. Utanmak nerdeeee, bir kere de şaşırsam. Bu haber üzerine tesadüfen Seven Pounds filmini izledik. Uzun zamandır fırsat bulamamıştık. Konuyu da bilmiyorudum öncesinde. Bir trafik kazasında yedi kişinin hayatını kaybetmesine neden olan bir adamın vicdan muhasebesi sonucunda yaptıklarını anlatıyordu, film boyunca aklımdan maden sahibinin gevrek gülüşü geçti... Ey vicdan, bizim topraklara ne zaman uğrayacaksın?
Related Posts with Thumbnails