Wednesday, December 31, 2008

TECRÜBE SORUNSALI



Yapılan hatalardan ders alır mı insan, yoksa hata yapmayı alışkanlık haline mi getirir? Ama bu biraz acımasız oldu, belki de herkesin hata olarak algıladığı şeyler bizim için sadece hayat tecrübesidir. Başkalarının deyişiyle hatalar olmasa nereden tecrübe edinebilir ki insan? Hayat bir iş değil ki üç-beş sene çalışıp özgeçmişine hayatta şu kadar tecrübe edindim diye yazabilesin. Niyet etmekle olmuyor, hayat tecrübeleri insanı gelip buluveriyor. Yani hayatta gerçekleştirdiğimiz her şey iyi ya da kötü olsun sonuçta tecrübe olarak adlandırılacak, bunları hata yada değil diye sınıflandırmak neden? Benim için hata gibi görünen şey başkasının hayatı için öyle olmayabilir, bunun tam tersi de geçerli. Soyut kavramlar bunların hepsi, o yüzden de göreceli. Önyargılı olma meselesi de işta burada ortaya çıkıyor sanıyorum. Evet herkesin hata ve hata değil kriterleri var ama bunlar kişisel. Bu konuyu yazmak da nereden çıktı bilmiyorum. Belki de sürekli hata yapmayayım diye verilen öğütlerden baymış olduğumdandır da hata, hata, hata diye düşünürken, hatanın tanımına takılmışımdır. Bugüne kadar yaptığım hiçbir şeyden pişmanlık duymadım, çünkü hata yapmadım. Ama eleştirildiğim zamanlar oldu, pek dinlemedim. O yüzden diyorum ya hata yapmak göreceli diye, ben bunları kendimce yanlışlık olarak yorumlamadım. Ay hele bir de çok bilmiş sürüsü var ki Allah düşmanımın başına vermesin. Bilip bilmeden, tamamen düz mantıkla ve kötü niyetle başkalarını eleştirmeyi, üstüne vazife olmayan konularda başkalarına kulp takmayı kendine iş edinmiş insan topluluğundan sözediyorum. Hiç çekilmiyorlar yani. Kendimce hata=tecrübe diyorum ve bitiriyorum.
Related Posts with Thumbnails