Saturday, January 24, 2009

ANKET MASUMİYETİ



İlk gençlik çağındaki gençlerin birbiri hakkında bilgi toplamaları için hazırlanmış anket defterleri vardı. Çiçekli böcekli kapaklı, yaklaşık 30 sorudan oluşan defterler. Arkadaşlarınıza verirdiniz, doldururlardı. Şöyle sorular vardı mesela: Nasıl bir evde yaşamak istersiniz? Beğendiğiniz şarkıcılar? Beğendiğiniz oyuncular? En etkisinde kaldığınız film? Bir erkekte-kızda neleri beğenirsiniz? Sevdiğiniz bir var mı, sakıncası yoksa adı? Büyünce ne olmak istiyorsunuz? Yani o zamanlar eğlenceli gelirdi de, aslında şimdi düşününce resmen ömür törpüsü. Yaz yaz bitmez. Daha ziyade sınıflarda birbirlerini beğenenler için hazırlandığını düşünüyorum ben bu anketlerin. Çünkü birbirinden hoşlananların kendilerini ifade etmeleri için bulunmaz hint kumaşı, eşi benzeri bulunmaz sosyalleşme malzemeleriydi bu defterler. Bir kızın-erkeğin karşı cinsten birine ‘Anket defterime yazar mısın?’ demesi, lütfen ‘Sevdiğiniz biri var mı, sakıncası yoksa adı?’ sorusuna benim adımı yaz demekti aslında. Tabi o zamanlar internet, cep telefonu falan yok. Şimdikine kıyasla ilkel sayılabilecek metotlarla herkes yolunu buluyordu bir şekilde. Hala ortaokuldakiler bu anket olayına takılıyorlar mı bilmiyorum aslında, ama zannetmiyorum. Beğenilen filmler mafya filmleri, özenilen insanlar kolay yoldan para kazananlar, beğenilen şarkıcılar en çok soyunanlar oluyor artık. Oturulmak istenen evler de en pahalıları. Aşk meşk konusunda da şimdikiler daha girgin, daha atılgan ve daha cesur. Hatta çoğu zaman olmaları gerektiğinden, haddinden çok çok daha fazla. Biz mi fazla masumduk, şimdikiler mi biraz cozutuk bilmiyorum, ama sanki ikinci şık daha olası.
Related Posts with Thumbnails