Wednesday, January 28, 2009

BAŞKA İNSAN MANZARALARI


İnsan hayatından biraz memnundur, biraz da değil. Bazen bir başkasına özenirsiniz ve onun yerinde olmak istersiniz, bazen de tam aksine sizden daha kötü durumda olan birini görüp halinize şükredersiniz. Ben de merak ediyorum, ben ben olmasaydım kim olmak isterdim diye. Ama cevabı yok, çünkü kendim olmamak nasıl olur hiç bir fikrim yok. Olmadığım gibi biri olduğumu hayal edemiyorum bir türlü. Hatta bu yazıyı da öyle yazacaktım. Her paragrafta olmadığım biri gibi olduğumu hayal edip şöyle olurdum böyle olurdum diye fikir yürütecektim. Yazdım yazdım sildim. Yok mümkün değil olmuyor. Ne hissetmediğim şeyleri hissediyormuş gibi yapabiliyorum ne de olmadığım şeyleri öyleymişim gibi. Ama bu tabii ki benden farklı olan insanlar da nasıl yaşar konusunun aklımı kurcalamadığı anlamına gelmez. Çarşaflı biri olmak mesela. Yaz sıcağında kapkara giyinmiş genç kızlar. Niye böyleler diye tartışacak değilim. Herkes tercih ettiği gibi olabilir, kime ne. Fakat hiç mi terlemezler? Temiz havayla tek temasının iki gözünün olması nasıl bir şeydir? Bu insanlar ne yer, ne içer, ne dinler? Aşık olunca hangi şarkıda ağlar, televizyonda hangi diziyi kahkaha atarak izler? Onlar da üzgün olunca çikolata komasına mı girerler? Kızınca nasıl tepki verirler ailelerine? Şarkıcı ya da oyunculardan kimlere hayran hayran bakarlar? Bir de erkek versiyonları var. Cüppe giyerler, değişik sakalları vardır. Kızlar için ne düşünürler mesela? Sevgilileri var mıdır? Varsa nasıl davranırlar? Sabah uyandıklarında ilk kim akıllarına gelir? Canları sıkılınca ne yaparlar? Ne tip kitaplar okurlar? En çok neye gülerler? Punkçı kızlar var bir de mesela... Simsiyah ya da kıpkırmızı saçları, biraz kirli kıyafetleriyle farklı bir imaj çiziyorlar. Hiç kendilerini sarı ya da kahverengi bir saçla hayal ediyorlar mı? Bana gürültülü gelen müzikleri keyif içinde dinlerken akıllarından neler geçer? Onlar da bu şarkılarla mı ağlarlar? Ev kızları var bir de. Okumamış ya da şu ya da bu şekilde okuma hakkı ellerinden alınmış olanlar. Hayalleri neler, bir günleri nasıl geçiyor? Bir günlerini daha faydalı bir hale getirmek için ne yapmak istiyorlar? Bu liste böyle uzar gider... Etrafta ben gibi olmayan o kadar değişik insan var ki, hangi birinden bahsedebilirim ki? Ben en uç örnekleri verdim sadece, en çok merak ettiklerimi. Hoş bazen kendimle de ilgili keşfetmediğim bir kaç nokta kaldığını düşünüyorum ya neyse, bu da başka günün konusu olsun...
Related Posts with Thumbnails