Thursday, January 29, 2009

BU DA BENİM TANIMIM


Eski yazılarıma bakarken karşıma bu yazı çıktı. Geçen sene bu zamanlar yazmışım. Evleneceğimden bir haberken. Sürekli evlilik nasıl bir şey diye soruyorlar bu ara. Ben de ne bileyim, ee güzeeeel diyorum. Özgürlüğüne çok düşkün olanlar da ya özgürlüğüm kısıtlanırsa diyorlar. Buna da cevabım genelde ne bileyim oluyor. Ama galiba cevap olarak bu yazı verilebilir. Özgürlüğe kendimce yaptığım tanım, aslında evlilik özgürlüğü öldürür mü sorusuna da bir cevap olabilir:)........Özgürlük benim için çok başka bir şey. Bir kere burcum Yay benim, özgürlük burcu. Kendi kafasına göre yaşamak istemek, günahını da sevabını da kendi işlemek isteyen biraz cozutuk insanların burcu. Yay burcunun dönemi geldiğinde gazetelerin burç köşelerine şöyle bir bakın. İki satır özgürlükten bahsetmezlerse şaşar da kalırım. Özgürlük kendi başına çok çok uçlarda anlamlar taşırken, herkesin kendi hayatına göre özgürlük tanımları farklıyken kitaplarda 'Bir insanın özgürlüğü diğer insanın özgürlüğünün başladığı yerde biter' gibi basit cümleler içine sığdırılması, benim gibi bir özgürlük burcu insanı için ne acıdır. Özgürlük kendi yanlışından gurur duyabilmektir benim için. Kendi bildiği gibi yaşamak gibi basit cümleler içine sığdırmak niyetinde de değilim özgürlüğü. İnsanın yaptıklarının zararının ya da yararının kendisine olmasıdır. Başkasının özgürlüğünün başladığı yerde neden bitsin ki özgürlüğümüz?!! Belki özgürlüklerimizi başkalarıyla paylaşmak istiyoruz biz. Kendi başına bir birey olabildiğini, kendi ayaklarının üzerinde durabileceğini bilmektir. Kimseye bağımlı olmamaktır. Bazen de birine bağımlı olmak istemektir. Onsuz tek bir adım bile atmak istememek.Yani bildiğini okumaktır bir yerde, bazen yalnız, bazen de biri ya da birileriyle beraber. Eğer o birileriyle okuyacağınız bildikleriniz aynıysa. Kendi bağımsızlığını kendinin kısıtlaması, ama kendi dışında kimseye bu kısıtlama hakkını vermemektir. Verilse bile kimin bu büyük hakka sahip olacağını kendinin seçebilmesidir. Hayatının vanasını elinde tutabilmesidir insanın... Duruma göre biraz fazla, ya da biraz daha az. Hayatın müdahele edebildiğimiz kadarının ayarını yapabilmektir. Mutluluğun tanımıdır özgürlük. Tek başına ya da sevdiğimiz birileriyle birlikte mutluysak özgürüzdür de zaten... Daha da fazlasına ne gerek var... :)
Related Posts with Thumbnails