Monday, March 23, 2009

YETENEĞİN BÖYLESİ




İlkokulda, ortaokulda silgiyi kaybetmemek için boynuna asardı bazıları. Silgiyi ortasından delip, bir ipe geçirirlerdi. Çok şahane bir görüntü olmazdı ama en azından sürekli yere yuvarlanıp, yapısı gereği zıplak bir maddeden yapıldığı için nereye savrulacağı belli olmayan silgi, kaybolmamış olurdu. Ben bunu hiç yapmadım. Güzel renkli silgilerime asla kıyamadım. Ben onları özene bezene alırdım, neymiş canım ortasına kocaman bir delik açıp, adam asar gibi ip geçirmek. Hem ben unutkan mıyım, savruk muyum, neden kaybedeyim ki silgimi. O yaşlarda, o akılla en büyük derdimiz cicili bicili eşyalarımızı kaybetmekti, çıkış yolu da alternatif çözümler üretmek. Şimdilerde silgi kaybetmek gibi bir problemimiz yok tabi. Bir tane beyaz bir silgim var, o da ofisteki masamın bir yerlerinde duruyor, kimbilir ne kadarda bir kullanıyorum zaten. Kaybolursa da yenisini alırım. Artık birisinin size olan sevgisini, saygısını kaybetmek, itibar kaybetmek, başarının azalması, para yetiştirememek gibi daha kırtasiyeden bağımsız problemlerimiz var. Silgimiz de olmadığı için, yapılan yanlışları ya da istemediğimiz yazıları silmek pek de mümkün değil zaten. Sevgiden, başarıdan, paradan bahsediyoruz. Ortasını delip boynumuza asacak halimiz olamıyor işte. Yoksa aslında zıplak silgiden çok da aşağı kalır yanları yok, bir bakmışsınız elinizden kayıp gidivermişler. Yoksa aslında hiç mi yoklardı demek işten bile değil. Hoş asılsalardı da ben asar mıydım o da muamma. Silgimi deşmeye kıyamayıp, kaybetme riskini göze alan benim, burada da farklı davranamam herhalde. Ama işin kötüsü yapabilmek lazım belki de. Birinin kalbini ortasından delip boyuna asacaksınız ki, sizi hiç bırakamasın mesela. Yani ona kötü davranıp, üzüp, ne yapacağını şaşırtmak lazım ki, o hiç gidemesin, boynunuzda asılı dursun. Hep üzerinde ipini çıkartıp onu fırlatacakmışsınız korkusunu yaşasın. Bu benim asla yapmadığım, yapamadığım bir meziyet. İşin kötüsü, daima da işe yarar. Meziyet diyorum çünkü, birini elde tutmak için ona kötü davranmak yetenek ister, bende bu konuda hiç olmayan bir cinsten...
Related Posts with Thumbnails