Friday, April 24, 2009

BAHAR ABARTISI


Havalar aslında tam olarak düzelmiş değil. Yani bahar havasına girmemiş olmak gerekiyor. Ama öyle mi oluyor? Hayır tam tersi çok fena bir sersemlik söz konusu. Günlük sıkıntı silsilesi sabah yataktan kalkmakla başlıyor. Öncelikle yataktan kendinizi kazımalısınız, çünkü istekli ve enerjik olarak kalkmak mümkün değil. Sonra mesai saati başlıyor. Öğlene kadar olan ilk safhada isteksizce işler toparlanıyor. Zorunda olunmasa hiç bir iş yapılmayacak. Öyle bir gönülsüzlük hali. Gelelim öğle tatiline. Yemek vakti. Fakat iştah desen maalesef taze bitmiş. Evet karın zil çalıyor ama o zili susturmak için istek yok. Öğleden sonraki mesai kısmı da paydos vaktine geri sayarak geçtiğinden sabahtan pek farklı sayılmaz. Akşamları da sallan yuvarlan havasında tamamladıktan sonra yatılıyor. Ama erken değil maalesef. Baharın müsibet etkileri çerçevesinde bir de uyku tutmama ve geç uyuma durumları var. Yani sabah yataktan kazınmak zorunda olmanın mantıklı bir açıklaması var.Baharı çok severim ama daha kendisi gelmeden etkileri geldi bu sene ve beni yıktı geçti. Etraf çiçeklendi, hele hele o laleler beni benden alıyor ama coşkudan ziyade acayip yorgun hissediyorum ben şahsen. Normalde baharın getirmiş olduğu atlama zıplama ihtiyacı yerine mümkünse yataktan hiç çıkmayayım, kimse bana bulaşmasın istiyorum. Normal şartlarda hafif bahar yorgunluğu olması beklenen bu dönemde benim üzerimdeki bu had safhada bıkkınlık, yorgunluk, sersemlik ne olacak bilemiyorum. Benim acilen bir doğaya falan mı çıkmam gerekiyor nedir, bir tuhafım. Ne alışveriş, ne gezme, ne aşık olma isteği... Hepsi hak getire, hiçbiri içimden gelmiyor. Yahu bahar bu sene ne yaptın böyle bize...? Güzel elbiseler alıp, sonra da sevdiceğini koluna takıp havada leylek görmüş misali gezmek varken, kafada hesap kitap yapıp sadece evde uyumak istiyorum. Tövbe tövbe, daha bu işin yaz ayları var daha, silkinip kendime gelmem lazım acilen, günler böyle geçmez. İnsan böyle bahar yorgunluğunu düşmanına bile dilemez vallahi...

Related Posts with Thumbnails